Dersin Adı | Dinamik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ME 206 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı parçacık, parçacık sistemleri ve rijit cisimlerin kinematiğini ve kinetiğini anlatmak, mekanizma ve makinaların kinematik ve kinetik amaçlı matematik modellerini kurma becerisi vermek, rijit cisimlerin düzlemsel hareketlerini analiz etme becerisi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Parçacıkların ve parçacık sistemlerinin kinematiği ve kinetiği. Rijit cisimlerin düzlemsel hareketi. Newton’un yasaları. Hareket denklemi. İş ve enerji kavramları. İtme ve momentum kavramları. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve temel kavramlar | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 1 |
2 | Parçacıkların kinematiği | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 2 |
3 | Parçacıkların kinematiği | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 2 |
4 | Parçacık sistemlerinin kinematiği | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 2 |
5 | Parçacıkların kinetiği | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 3 |
6 | İş ve enerji | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 3 |
7 | İş ve enerji | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 3 |
8 | İtme ve momentum | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 3 |
9 | Parçacık sistemlerinin kinetiği | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 4 |
10 | Rijit cisimlerin düzlemsel kinematiği | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 5 |
11 | Rijit cisimlerin düzlemsel kinematiği | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 5 |
12 | Rijit cisimlerin düzlemsel kinetiği | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 6 |
13 | Rijit cisimlerin düzlemsel kinetiği | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 6 |
14 | Rijit cisimleri için iş ve enerji prensiplerinin uygulanması | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015., Bölüm 6 |
15 | Dönem Tekrarı | |
16 | Dönem Tekrarı |
Ders Kitabı | J.L. Meriam, L.G. Kraige, J.N. Bolton, Engineering Mechanics 2: Dynamics, 8. ed., Wiley, 2015. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | F.P. Beer, E.R. Johnston, Vector Mechanics For Engineers: Dynamics, MCGRAW-HILL. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. | |||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | |||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest